Search

SIG condemns AL-Houthi attack on Saudi Arabia and the UAE.


18.JAN.2022


SIG for the Defense of Human Rights condemns the attack on civilian objects in the United Arab Emirates and Saudi Arabia which was adopted by AL-Houthi militia in Yemen.


The attack on Abu Dhabi International Civil Airport and oil tanks in the Musaffah area, and the repeated attacks on civilian objects in southern Saudi Arabia It was committed by AL-Houthi militia through booby-trapped drones.


SIG considers these hostile acts to be terrorist acts, the commission of which is inconsistent with the provisions of international humanitarian law that criminalize any acts targeting civilian and economic facilities, and accordingly, these hostile acts amount to war crimes against humanity.


The Southern Independent Group believes that this escalation would threaten security and peace in the region, and prolong the war in Yemen between the Iranian backed AL-Houthi militias and the Yemeni legitimacy backed by the Arab coalition.


The continuation of the war is a human rights crime against Yemen.


SIG calls on the Arab coalition to investigate the accuracy of the military operations against AL-Houthi militias, especially since AL-Houthi militias use civilians as human shields

.

SIG for the Defense of Human Rights calls on the United Nations and the international community to pressure Iran and the Houthi militia to stop hostilities inside Yemen and the region and prepare the situation for the political and negotiating process that will lead to a solution to the crisis in Yemen.


المجموعة الجنوبية تدين تصعيد مليشيات الحوثي والهجوم على الأعيان المدنية في الامارات والسعوديه وتدعوا التحالف تجنيب المدنين الحرب .

نص البيان


المجموعة الجنوبية المستقلة للدفاع عن حقوق الانسان تدين الاعتداء على الأعيان المدنية في دولة الامارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية والتي تبنتها مليشيات الحوثي في اليمن، ان الاعتداء على مطار ابو ظبي الدولي المدني وخزانات النفط في منطقة مصفح، والهجمات على الاعيان المدنية المتكررة في جنوب السعودية التي ارتكبتها المليشيات الحوثية عبر طائرات مسيرة مفخخه، تُعد انتهاكًا للقانون الدولي الانساني.


ان المجموعة الجنوبية المستقلة تعتبر هذه الاعمال العدائية اعمل ارهابية ، يتنافى ارتكابها مع احكام القانون الدولي الإنساني التي تجرم أي اعمال تستهدف المنشأت المدنية والاقتصادية، وعليه فان هذه الاعمال العدائية ترتقي الى مصاف جرائم الحرب ضد الانسانية.


ترى المجموعة الجنوبية المستقلة ان هذا التصعيد ، من شانه ان يهدد الأمن والسلم في المنطقة، وتطيل الحرب في جهة اليمن بين المليشيات الحوثية الانقلابية المدعومة من إيران والشرعية اليمنية التي يساندها التحالف العربي، ان استمرار الحرب يُعد جريمه بحق الانسان في جهة اليمن،تدعوا المجموعة التحالف العربي الى تحري الدقة في عماليات حربية ضد مليشيات الحوثي وخاصة ان مليشيات الحوثي تتخذ من المدنيين دروعًا بشرية كما تدعوا المجموعة الجنوبية المستقلة للدفاع عن حقوق الانسان الامم المتحدة والمجتمع الدولي الى الضغط على إيران و مليشيات الحوثي الانقلابية لوقف الاعمال العدائية في الداخل اليمني والاقليمي وتهيئة الاجواء للعملية السياسية والتفاوضية التي من شأنها الوصول الى حل للازمة في جهة اليمن.


المجموعة الجنوبية المستقلة


1 view0 comments