Search

The Southern Independent Group meets Reuters and Spanish news agency in Geneva




08.MAR.2020


Geneva


Within of its ongoing activities of the United Nations Human Rights Council in Geneva, the Independent Southern Group met today, Monday, 8 March 2020, at the Reuters news agency and the Spanish News Agency office in Geneva.


Where the meetings dealt with the latest developments in the southern square and the humanitarian situation in the area , And southern citizen's suffering was reviewed from a lack of services and a lack of infrastructure such as electricity etc , in addition Members of the Southern Group discussed the issue of the southern political situation, the right of the South to determine its fate, and ways to enhance the media presence of the Southern issue in the international media, including Reuters and the Spanish News Agency.


The meeting was attended by Reuters Director of the office in Geneva, Emma Fargy

And the Spanish news agency, director of the office in Geneva Isabelle Sacco.


The meeting was also attended by the Southrn independent group, Engineer Shadi Alwan, Dr. Nasr Obaid and Professor Anis Abdullah, and it was agreed to keep in touch to provide information when needed.


المجموعة الجنوبية المستقلة تلتقي وكالة رويترز ووكالة الأنباء الإسبانية في جنيف


جنيف / خاص

ضمن نشاطها المتواصل في مجلس حقوق الإنسان التابع للأمم المتحدة في جنيف التقت المجموعة الجنوبية المستقلة اليوم الاثنين ٨ مارس ٢٠٢٠م بمكتب وكالة رويترز و مكتب وكالة الأنباء الإسبانية في جنيف.


حيث تناولت اللقاءات آخر التطورات في الساحة الجنوبية والحالة الإنسانية في المنطقة ، و تم استعراض ما يعانيه المواطن الجنوبي من نقص في الخدمات وانعدام للبنية التحتية مثل الكهرباء وغيرها، كما تطرق أعضاء المجموعة الجنوبية لموضوع الوضع الجنوبي السياسي وحق الجنوب في تقرير مصيره و سبل تعزيز الحضور الإعلامي للقضية الجنوبية في وسائل الإعلام العالمية ومنها رويترز ووكالة الأنباء الإسبانية.


حضر الإجتماع عن وكالة رويترز مديرة المكتب في جنيف إيما فارجي وعن وكالة الانباء الأسبانية مديرة المكتب في جنيف إيزابيل ساكو


كما حضر اللقاء عن المجموعة الجنوبية المستقلة كل من المهندس شادي علوان والدكتور نصر عبيد والأستاذ أنيس عبدالله وتم الإتفاق على البقاء على اتصال للتزويد بالمعلومات عند الحاجة.


هذا وتواصل المجموعة الجنوبية المستقلة جهودها في مجلس حقوق الإنسان لإيصال الصوت الجنوبي والإحتياجات الإنسانية للأطراف المختلفة لوضع ملف الجنوب على كل طاولات النقاش والحوار للرد على كل المغالطات التي تمارس ضد شعب الجنوب تحت مسميات مختلفة

1 view0 comments