Search

The targeting of "Tariq bin Ziyad" school


15.MAR.2021


SIG condemns the targeting of Tariq Bin Ziyad School

Al-Houthi targeted Tariq bin Ziyad school in the "Al-Kadha" area of ​​Taiz, resulting in the deaths of four children.


According to the sources, the missile targeting of Tariq Bin Ziyad School led to the fall of four children and more than ten soldiers from the legitimate forces, while the legitimate forces were in the school.


SIG condemns the systematic and repeated targeting of schools, hospitals and service facilities by the Houthi militia, which amount to war crimes.


We condemn the legitimate forces' use of Tariq bin Ziyad School as a training center for their forces.


SIG calls on all parties to exclude children from the cycle of war and conflict.


تدين المجموعة الجنوبية المستقلة استهداف مدرسة "طارق بن زياد"

استهداف حوثي لمدرسة طارق بن زياد في منطقة "الكدحة" تعز أدى إلى سقوط اربعة اطفال

ندين وبأشد العبارات ما اقدمت عليه ميليشيات جماعة الحوثي من استهداف صاروخي ممنهج لمدرسة طارق بن زياد في منطقة الكدحه/تعز والذي أدى إلى سقوط اربعة اطفال كانوا يلعبوا بجوار المدرسة .


وحسب المصادر أن الاستهداف الصاروخي لمدرسة طارق بن زياد قد أدى إلى سقوط اربعة اطفال واكثر من عشرة جنود من قوات الشرعية بين "قتيل وجريح" وذلك اثناء تواجد قوات الشرعية في المدرسة .


واذ تدين وتستنكر المجموعة الجنوبية المستقلة الاستهدتف الممنهح والمتكرر للمدارس والمستشفيات والمرافق الخدمية من قبل ميليشيات الحوثي وهي جرائم ترتقي إلى جرائم حرب، ندين استخدام قوات الشرعية لمدرسة طارق بن زياد كمركز تدريبي لقواتهم

وتدعو المجموعة الجنوبية المستقلة كل الاطراف لابعاد الاطفال من دائرة الحرب والصراع وتجنيب المدارس والمستشفيات والمرافق الخدمية من دموية ودائرة الصراع والحرب